úterý 17. listopadu 2015

Zelené fazolky

Zelené fazolky na tymiánu a česneku

Když se řeknou zelené fazolky, vybaví se mi jídlo z dětství, nevábně vypadající zelenohnědé lusky z konzervy, které nechutnaly žádnému dítěti. Když jsem však v zelenině uviděla nádherně svěže zelené lusky, koupila jsem je, přestože s nimi neznám žádný recept a nikdy jsem je nevařila. Jsou ale další nízkokalorickou zeleninou hodící se k hubnutí a jsou výborným zdrojem vitamínů a minerálů, které naše tělo zoufale potřebuje hlavně v zimě.




Už při nákupu je důležité kontrolovat čerstvost tak, že jeden lusk zlomíte. Musí lusknout a prasknout. A doma s úpravou neotálejte, snadno vadnou a ztrácí nejen chuť, ale i cenné vitamíny. Skladujte je maximálně tři dny.
Tip pro mražení: pokud je budete chtít zamrazit, vložte je do mírně osolené vody, nechte okapat, osušte ubrousky a poté zmrazte. Dobře zabalené lusky takto vydrží až rok.



Tak ale, které z mnoha jednoduchých jídel nakonec připravit? Nechtěla jsem nic klasického se smetanou nebo jen jako přílohu ke steakům. Nejvíce mě zaujal recept s medem, česnekem a tymiánem. Na chuť takové kombinace jsem byla velmi zvědavá.

Kromě zelených fazolek vše najdete doma:

  • 400 g zelených fazolek
  • 2 stroužky česneku
  • 1 lžička tymiánu
  • 1 lžíce medu
  • 2 lžíce sojové omáčky
  • sůl
  • máslo
  • 2 lžíce olivového olej
  • 15 dkg slaniny

Než začnete se samotnou úpravou...

Mám pro vás další tip, jak si uchovat pěknou zelenou barvu fazolek. Spařte je osolenou vodou a hned prudce zchlaďte ledovou vodou. Poprvé jsem to neudělala a hotové jídlo svou barevností nebylo tolik lákavé.

Co vám zabere nejvíce času, bude povaření fazolek 6 - 10 minut v osolené vodě. Pak už bude příprava velmi rychlá, to už se skleničkou dobrého polosladkého vína můžete bavit hosty a jen tak před jejich zraky vykouzlit naprosto jedinečný pokrm, který nikdo z nich zrovna z fazolek čekat nebude. 

Zelené fazolky na másle na pánvi osmahněte, přidejte olej a tymián, po 7 minutách ještě přidejte česnek, sojovou omáčku a med, promíchejte a chvíli restujte. Nakonec ozdobte osmahlou slaninkou a vynikající pokrm je na světě. Podávejte buď jen s pečivem nebo jako přílohu k masům nebo se k tomu výborně hodí bramborová kaše.

Žádné komentáře:

Okomentovat