sobota 30. ledna 2016

Marokánky

Marokánky, florentýnky, horalky i Římanky...

Mám na mysli zcela tradiční vánoční cukroví, ale podobnost florentýnek s marokánkami a zvukomalebnost českého jazyka, vyvolaly asociace vzdálené, exotické, literární ...barvy, vůně dálek, temperament, slunce, ...marokánky, vánoční cukroví, na které jsem si dlouhé roky netroufla a které mám nejraději.





Marokánky mám spojené s kamarádkou, která mě je naučila péct a poradila několik vychytávek, tak aby byly vynikající a jedinečné. Několik let jsme je vždy před Vánocemi pekly společně a postupně se z toho stala tradice. Musím přiznat, že přes všechny moje obavy je recept jednoduchý a člověk to zvládne i s kojencem v náručí nebo i na stole :-D


Připravíme si:

  • 1/4 l mléka
  • 20 g másla
  • 80 g cukru
  • 30 g hladké mouky
  • 100 g rozinek
  • 140 g ořechů (část pomletá, část drcená)
  • na kostičky nakrájené ovoce - balíček švestek, meruněk
  • kandované ovoce nebo pomerančová kůra
V mléce rozmícháme mouku, přidáme cukr a máslo, přivedeme k varu a za stálého míchání vaříme 3 minuty. Do teplého krému vmícháme propláchnuté a okapané rozinky, nakrájené sušené ovoce, drcené ořechy a mleté ořechy tak, aby konzistence krému byla dost hustá.


Lžičkou klademe směs na plech pokrytý pečícím papírem do kulatých formiček, aby byly co nejtenčí.



Pečeme na 200 °C 7 minut až zhnědnou okraje. Horké placičky necháme chvilku vychladnout a potom opatrně podebereme, převrátíme a položíme na pečící papír. Rozehřejeme si čokoládovou polevu, do které přidávám trochu tuku, aby čokoláda byla měkčí. Plochým štětcem do výtvarné výchovy placičky potřu čokoládovou polevou a nechám ztuhnout.

A vynikající marokánky jsou na světě! Sami budete překvapeni, jak je to jednoduché a rychlé!

Žádné komentáře:

Okomentovat