čtvrtek 9. června 2016

Ztracena v jiných dimenzích

Realita nebo sen?

Mám ráda tu lehkost i vůni právě ostříhaných a obarvených vlasů. Pohodlné otáčivé křeslo, kde se každá z žen promění v princeznu, vlasy všech barev popadané po zemi a dívky na plakátech s účesy nedbalé elegance. V zrcadle kontroluji, jestli jsem zase omládla o několik let. Kadeřnice by se měly řadit mezi kouzelníky. Umí to. „Čtyři sta padesát, prosím,“ slyším, když hledám v peněžence poslední neutracené drobné. „Ale ne, musím si odskočit vybrat peníze,“ omlouvám se a letmo kontroluji děti zabrané do hry. Kája upravuje Bělince vykasané tričko a Ráďa se pokouší postavit nový most nad železnicí. „Však je tady nechte,“ přichází od sympatické paní kadeřnice vstřícná nabídka. Děti se hezky hrají a já utíkám k nejbližšímu bankomatu. S penězi volně pohozenými v kabelce se rychle vracím zpět. Chytám za kliku a v tom zůstávám stát jako opařená. KADEŘNICTVÍ ZRUŠENO!



 To není možné! Pavučiny po celé výkladní skříni, vybledlý vzkaz, uvnitř převrácená židle a zapomenuté kartáče na vlasy na zaprášené polici hned vedle několika zbylých tub asi dávno zaschlých barev. Znovu a znovu se dívám na ceduli, výkladní skříň, ulici, stálého žebráka polehávajícího se svým psem na rohu ulice Příčné a Zahradní. Vše je tak jako před několika minutami. Kde je sakra to kadeřnictví s mými dětmi! Snad nepřestalo jen tak existovat! Snad nesním nebo jsem neprošla branou do jiných dimenzí! Přece moje děti a celý dosavadní život nebyl jen sen!

Nevím, kterým směrem se rozběhnout, komu zavolat, zmateně běžím na jednu stranu ulice a hned zase na druhou, sotva popadám dech. Míjím holčičku v modrých šatech, která právě navrhuje ostatním, aby hráli na schovávanou. Chci vyjít ze skrýše do světa, co znám. Mám křičet? Ne, ne, vzchop se a přemýšlej! Poroučím sama sobě a doufám, že poslechnu. Musím se uklidnit a vrátit se do reality. Mám přece děti, muže a jsem šťastná….

„Kačo! Jsi to ty?“ slyším z dálky známý hlas. Hlas prince vysvobozujícího princeznu ze zakletí. Hlas, který znám už léta, ten který děsil, překvapoval, lákal i utěšoval. Max! Spolužák a kamarád ze základní školy. Konečně něco, co v mém životě ještě není zrušeno, co platí a co znám. Jediný záchytný bod, kterého se mohu v tu chvíli chytit a neutopit se v moři zoufalství.

„Maxi!“ v minutě mu vysypu všechno, ztracené děti, zrušené kadeřnictví, paniku i strach, bránu času i mimozemské civilizace. Už nemůžu! Odevzdaně padám do jeho náruče, schoulit se, zavřít oči a zase je otevřít a zjistit, že vše je tak, jak má. „A není tady náhodou kousek dál ještě jedno kadeřnictví?“ ptá se Max klidným hlasem. Vmžiku jsem na nohou a s nadějí běžím ulicí, holčička v modrých šatech se schovává za strom a doufá, že ji kamarádi jen tak nenajdou. Já se zastavuji u kadeřnictví, u dalšího, které je kousek dál od místa, kde se mi zhroutil svět. Rozrážím dveře, Kája Bělince zpívá písničku o ztracené bačkorce a zavazuje jí u toho botu a Ráďa zrovna projíždí lokomotivou nádražím a houká na pozdrav. Nezbláznila jsem se, ani jsem se neocitla v děsivém neskutečném příběhu! Hřejivý pocit štěstí a klidu cítím po celém těle. Jsem šťastná! A jsem taky pěkné pako! Asi bych to sci-fi už neměla tolik číst.


Jsem to já a vlastně bych to vůbec nemusela být já. Stačí několik minut, pouhý moment, aby člověk přehodnotil svá přání a priority, aby se mu od základu změnil život? 

Žádné komentáře:

Okomentovat