úterý 8. března 2016

Lívancový běh

Lívance jako první cena 

Dítě pro běhání nemá příliš silnou motivaci, vlastně běhat vůbec nechce, teda většinou ne. Mám na mysli vytrvalostní běh na několik kilometrů. Sama jsem v dětství běhání nesnášela a patnáctistovka ve škole bývala utrpením. Kamarád ovšem přišel na to, jak děti pro běh nadchnout. Uspořádal "lívancový běh". Kdo zvládne stanovené množství metrů nebo kilometrů, dostane za odměnu lívance. Takový běh ale není novinkou. Každou první sobotu v měsíci probíhá opravdový "Lívancový běh" v Praze ve Stromovce. Sami jsme se ho už zúčastnili, proto kamarád svým nápadem děti opravdu namotivoval a těšily se.



Nikdo z nás dospělých nikdy lívance nedělal a taky jsme neměli všechny potřebné ingredience. Chybělo nám hlavně droždí. Ale to nás neodradilo. Na internetu jsem našla hned několik receptů, kde místo droždí použili prášek do pečiva a ohlasy i na takové lívance byly velmi dobré. 

Vše potřebné jsme našli doma (pro 6 porcí):

  • 9 lžic oleje
  • 600 ml mléka
  • 1 prášek do pečiva
  • 6 lžic cukru
  • 3 vejce
  • 450 g hladké mouky
  • 3 špetky soli
Mouku, cukr, sůl a kypřící prášek smícháme dohromady, přidáme vejce, olej a pomalu vmícháváme mléko a šleháme metličkou, můžete i promíchat mixérem. Těsto by nemělo být moc řídké.


Smažíme na másle nebo na oleji, nejlépe na lívanečníku dozlatova. Já jsem speciální pánev neměla, proto jsem se snažila dělat malé lívanečky naběračkou na obyčejné palačinkové pánvičce. A povedlo se. Lívance byly opravdu chutné. Každý volil přílohu podle své chuti a podle výkonu :-) Nabízelo se několik druhů marmelád, skořice s cukrem, Nutela nebo jogurt.



Děti se nakonec vyhecovaly k nečekaným výkonům a když přišlo na odměny, z některých vylezlo, že nemají vlastně lívance vůbec rádi!!! :-D Každopádně nezapomeňte děti vždy správným způsobem nadchnout! ... a nejen děti! ;-)



Žádné komentáře:

Okomentovat